راهنمای نحوه انتقال اطلاعات دانش آموزان از سامانه سناد به سامانه سجفا :
۱- لازم است در ابتدا و قبل از آغاز تغذیه اطلاعات از سناد، فهرست کلیه کلاس های موجود در مدرسه را به تفکیک پایه و رشته، از طریق منوی «لیست کلاسها»در این سامانه تعریف کنید.
۲- قبل از دریافت خروجی اکسل از سامانه سناد، لازم است کلیه دانش آموزان مدرسه را در سامانه سناد، ثبت نام و کلاسبندی کرده باشید. دانش آموزان کلاسبندی نشده در فایل های خروجی کلاسی سناد از قلم خواهد افتاد و در اینصورت لازم است آن ها را بصورت تکی و موردی به این سامانه اضافه نمائید.
۳- وارد پنل مدرسه در سامانه سناد شوید(m1-snd.medu.ir) و پس از اطمینان از ثبت نام و کلاس بندی کلیه دانشآموزان، از منوی سمت راست « امور دفتری»، زیرمنوی «مدیریت کلاسها» را انتخاب کنید. دقت کنید بجای منوی «مدیریت کلاس ها» وارد منوی «کلاسهای مدرسه» نشوید!
۴- در صفحه ظاهر شده، گزینه های «سال تحصیلی» ، «نوبت تحصیلی» و «پایه / رشته» را انتخاب و سپس دکمه آبی رنگ «ادامه» را بزنید تا لیست کلیه کلاسهای آن رشته/پایه نمایش داده شود. تصویر بالا
۵- برای هریک از کلاسهای نمایش داده شده در لیست، دکمه آبی رنگ «لیست دانش آموزان» را کلیک نموده و از صفحه جدید ظاهر شده (که درواقع لیست دانش آموزان کلاس می باشد) دکمه «خروجی اکسل» را انتخاب کنید.
۶- فایل اکسل ایجاد شده را به نام یا کد کلاس مربوطه و الزاماً با نام انگلیسی در سیستم خود ذخیره کنید.
۷- باتوجه به غیراستاندارد بودن فایلهای اکسل خروجی سامانه سناد، لازم است قبل از تغذیه در این سامانه، فایل های دانلود شده را یکبار از طریق دابل کلیک، باز کرده و پس از انتخاب گزینه yes در پرسش انجام شده، از طریق منوی file، گزینه Save As… را انتخاب و قسمت Save As Type… را روی گزینه اول یعنی Excel Workbook بگذارید و فایل اصلاح شده را که به پسوند xlsx تغییر می یابد را آماده سازید.
۸- از طریق دکمه «افزودن از فایل اکسل خروجی سناد» در این صفحه، فایل های اکسل کلاسهای مدرسه را در این سامانه بارگذاری کنید.
۹- پس از پایان انتقال دانش آموزان از فایل های اکسل، از طریق منوی «آمار» و نیز «لیست دانش آموزان»، از صحت اطلاعات و آمار ثبت شده در این سامانه اطمینان حاصل کنید.
اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه
راهنماییم کنید؟
سلام.وبسایت زیبایی دارید.واقعا ممنونم